Indsæt dropdown list i Excel

Excel - lagt online: 2012.03.07

Det tog mig lidt tid at finde frem til hvordan jeg fik indsat en dropdown liste i Excel.


Rent faktisk havde jeg forsøgt tidligere at finde frem til løsningen uden synderligt held, men denne gang lykkedes det i første forsøg.

Guiden er lavet ud fra Office 2010

1. Opret listen der ønskes i dropdownlisten. I eksemplet er den oprettet fra A1:A5
Det kan også være en vandret liste, hvis dette ønskes.

2. Vælg en celle hvor dropdownlisten ønskes indsat. Der er frit valg, med mindre du selv har sat begrænsninger :)
3. Tilgå menuen Data og vælg Datavalidering > Datavalidering...

4. I dialogboksen Datavalidering vælges fanen Indstillinger og under Tillad: vælges Liste
5. I feltet Kilde: markeres listen vi oprettede i punkt 1.
6. Klik Ok


Jeg fandt guiden her.

Excel

Træstruktur i excel

Fortiden bokser jeg lidt med nogle lister, hvor jeg har behov for at kunne klappe dem sammen som i en træstruktur. Efter lidt søgen fandt jeg løsningen i Excel 2010

PowerBI

Top 10 liste

Ofte når jeg arbejder med en liste af en hvis størrelse, så er det interessante top 10, top 5 eller lignende.

Microsft Project

Oprettelse af en 7 dages arbejdsuge

Det er af og til nødvendigt at definere forskellige arbejdsuger i Microsoft Project

Microsft Project

Project Event i MS Project

I forbindelse med forskellige projekter er jeg kommet forbi Project, hvor jeg har behov for at lave en macro der popper op når det åbnes.