A5 folder i Word 2010

Word - lagt online: 2013.08.28

Det kan være praktisk at lave en folder eller guide i A5 størrelse.Det kaldes også at indstille til en Booklet. Følgende guide beskriver hvordan dette gøres.


Teksten der skulle printes som A5 folder lavede jeg som et normalt dokument i Word, hvor jeg benyttede Words egne typografiske skabeloner til at definere mine overskrifter.
Først når alt indholdet er lavet begynder jeg at kigge på printet til A5 / booklet.

1. Vælg filer -> Printeregenskaber


2. Vælg fanen Detalj. Indstillinger


3. Vælg farve


4. Vælg Rediger under menufeltet øverst i vinduet


5. Vælg Booklet + Booklet-A



Hvis der er mulighed for at ens kopimaskine kan hæfte automatisk, så kan man medtage følgende punkter, ellers gå direkte til punkt 8.

6. Vælg Efterbehandling i menufeltet øverst i vinduet


7. Vælg Hæftning + 2 i midten



8. Vælg Registrer. aktuelle indstillinger nederst til venstre i vinduet


9. Skriv Booklet og vælg OK for at gemme opsætningen til senere brug.



10. Næste gang der skal printes som A5, kan det vælges via Printegenskaber



Excel

Træstruktur i excel

Fortiden bokser jeg lidt med nogle lister, hvor jeg har behov for at kunne klappe dem sammen som i en træstruktur. Efter lidt søgen fandt jeg løsningen i Excel 2010

PowerBI

Top 10 liste

Ofte når jeg arbejder med en liste af en hvis størrelse, så er det interessante top 10, top 5 eller lignende.

Microsft Project

Oprettelse af en 7 dages arbejdsuge

Det er af og til nødvendigt at definere forskellige arbejdsuger i Microsoft Project

Microsft Project

Project Event i MS Project

I forbindelse med forskellige projekter er jeg kommet forbi Project, hvor jeg har behov for at lave en macro der popper op når det åbnes.