A5 folder i Word 2010

Word - lagt online: 2013.08.28

Det kan være praktisk at lave en folder eller guide i A5 størrelse.Det kaldes også at indstille til en Booklet. Følgende guide beskriver hvordan dette gøres.


Teksten der skulle printes som A5 folder lavede jeg som et normalt dokument i Word, hvor jeg benyttede Words egne typografiske skabeloner til at definere mine overskrifter.
Først når alt indholdet er lavet begynder jeg at kigge på printet til A5 / booklet.

1. Vælg filer -> Printeregenskaber


2. Vælg fanen Detalj. Indstillinger


3. Vælg farve


4. Vælg Rediger under menufeltet øverst i vinduet


5. Vælg Booklet + Booklet-A



Hvis der er mulighed for at ens kopimaskine kan hæfte automatisk, så kan man medtage følgende punkter, ellers gå direkte til punkt 8.

6. Vælg Efterbehandling i menufeltet øverst i vinduet


7. Vælg Hæftning + 2 i midten



8. Vælg Registrer. aktuelle indstillinger nederst til venstre i vinduet


9. Skriv Booklet og vælg OK for at gemme opsætningen til senere brug.



10. Næste gang der skal printes som A5, kan det vælges via Printegenskaber



Excel

Træstruktur i excel

Fortiden bokser jeg lidt med nogle lister, hvor jeg har behov for at kunne klappe dem sammen som i en træstruktur. Efter lidt søgen fandt jeg løsningen i Excel 2010

PowerBI

Vis fulde værdi i Power BI

En af de ting jeg ofte glemmer, nærmest fra time-til-time, er hvordan jeg får det fulde tal frem i stedet for den automatisk afrundede version

Excel

Indsæt ark navn i celle excel 2010

Jeg har nu et par gange oplevet at jeg har behov for at kunne bruge navngivingen af mit Excel ark i en celle i indholdet af en arket

Word

Nummerering af overskrifter i Word 2010

Da jeg for en del år siden sad og skrev mit bachelor projekt, havde jeg store problemer med at nummerere mine overskrifter i Word.